Ieder jaar brengt Starbucks Japan een Sakura collectie uit met drinkservies en allerlei andere leuke accessoires. Ook zijn er natuurlijk seizoensgebonden dranken te verkrijgen. Zowel onder Japanners als onder toeristen is de collectie altijd erg populair en ontzettend snel uitverkocht. Nog een reden om in het voorjaar Japan de bezoeken dus!
De 2018 collectie komt in twee delen, de eerste wordt uitgebracht op 15 februari en de tweede op 28 februari. De twee collecties bevatten verschillende designs maar beide natuurlijk met veel roze en veel kersenbloesem. Onderdeel van de collectie zijn onder andere thermosflessen, tumblers, mokken, glazen, thee en koffie maar ook een notitieblok, kaarten en zelfs een furoshiki (doek om bijvoorbeeld een bento box of cadeau in te verpakken).
Welke items zou jij kopen?
Niet alleen bij Starbucks is de kersenbloesem gekte weer opgelaaid, ook de vooruitzichten van de Japan Meteorological Corporation mogen natuurlijk niet ontbreken. Veel mensen plannen hun dagtripjes of zelf gehele reis aan de hand van deze vooruitzichten. Binnen Japan is de zogenaamde Hanami (kersenbloesem kijken) een hele happening. De vooruitzichten worden dan ook goed bijgehouden en bijgesteld en vertellen wanneer waar de kersenbloesem begint te bloeien (kaika) en wanneer deze volledig in bloei zijn (mankai). Het vooruitzicht is dat de kersenbloesem zich vanaf half maart zal laten zien in het midden van het land.
Klik hier om de bloesem producten op Shoppu te bekijken!
Bronnen: Fast Japan (coverfoto), Japan Meteorological Corporation, Starbucks Japan
Reactie plaatsen
Reacties