Vraag & Antwoord

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via de contact pagina

 

Wat betekent Shoppu?

De naam Shoppu is gekozen met twee betekenissen. Allereerst is shoppu het Japanse woord voor shop, een winkel in de breedste zin van het woord. Daarnaast refereert shoppu aan de vestigingsplaats van het bedrijf; Den Haag. Haags is een apart taaltje waarin veel "ûh" wordt gebruikt. In deze betekenis zou shoppu dus meer uitgesproken worden als "shoppûûûûûh", de nadruk op de û kan nooit lang genoeg zijn.

 

Wat voor producten verkoopt Shoppu?

Wij zijn gespecialiseerd in Japanse producten met een kawaii (schattig) tintje. Voornamelijk panda's, katten en bloesem spelen de hoofdrol in onze webshop en deze thema's worden aangeboden in categorieën als accessoires, schrijfwaren en interieur.

 

Hoe plaats je een bestelling?

Iets bestellen op Shoppu.nl is heel eenvoudig! Allereerst zoek je een product naar keuze in onze Shoppu, vervolgens klik je op "In winkelwagen" en in de winkelwagen zie je direct het overzicht van de door jou gekozen producten en de bijbehorende verzendkosten. Vanuit hier kun je je bestelling plaatsen en ontvang je een bevestigingsmail. Op dit moment gaan wij voor je aan de slag! We sturen eerst een factuur toe, zodra deze is voldaan worden je producten verzonden.

 

Wie kan een bestelling plaatsen?

Iedereen die woonachtig is in Nederland kan bij ons een bestelling plaatsen. Op dit moment verzenden wij alleen binnen Nederland.

 

Is het mogelijk zelf een verzendwijze te kiezen?

Wij werken samen met PostNL. Verzending via een andere organisatie is op dit moment niet mogelijk. In principe is voor elk product de verzendwijze bepaald en dit zie je terug in je winkelwagen. Hier heb je de mogelijkheid om te kiezen om je bestelling als brievenbuspost, brievenbuspakje+ of pakket te laten verzenden, afhankelijk van de grootte en het gewicht. Brievenbuspakje+ en pakketpost hebben een Track&Trace code waardoor je kunt zien waar je pakketje zich bevindt en wanneer deze bezorgd wordt. Wij adviseren dan ook altijd één van deze verzendopties te kiezen. Indien je ervoor wilt kiezen om je pakketje zonder Track&Trace te laten versturen, kun je kiezen voor brievenbuspost. Bedenk in dit geval wel dat je zo minder zekerheid hebt van het bezorgproces. Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging of vermissing.

 

Wanneer kun je je bestelling thuis verwachten?

Wij streven naar een levertijd van 1 - 3 werkdagen, dit is afhankelijk van hoe snel de betaling binnen is. Zodra de betaling op onze rekening is ontvangen, wordt je bestelstatus gewijzigd in "betaald" en gaan wij aan de slag met de verzending. Je kunt je pakketje dan binnen twee werkdagen thuis verwachten. 

 

Een product wat je eerder bij ons zag, is nu nergens meer te vinden.

Shoppu is een klein en beginnend bedrijf met een geringe voorraad. Zodra iemand een bestelling plaatst, wordt de voorraad aangepast. Hierdoor kan het zijn dat een product uitverkocht is en deze dus niet meer zichtbaar is op de website. Mocht dit het geval zijn, stuur ons dan even een berichtje via mail of social media zodat we je kunnen informeren wanneer het product weer op voorraad zal zijn. 

 

Mogen producten geretourneerd worden?

Producten kunnen altijd teruggestuurd worden binnen 14 dagen na aankoop. Mocht je bestelling om welke reden dan ook toch niet bevallen dan kun je ons mailen dat je de producten wenst te retourneren. Wij sturen je de adres gegevens toe waarnaar je het product terug kunt sturen. Het liefste ontvangen wij het product terug in de oorspronkelijke verzendverpakking. Mocht dit niet lukken dan graag een soortgelijke verpakking. De retour verzendkosten zijn helaas wel voor eigen rekening. Wanneer wij het product terug hebben ontvangen wordt het geld binnen drie werkdagen teruggestort. 

 

Op welke manier is Shoppu bereikbaar?

Op onze contact pagina vind je alle mogelijkheden om ons te bereiken. Vragen worden binnen één werkdag beantwoord.